היהודים הסובוטניקים מבקרים בחברון

היהודים הסובוטניקים מבקרים בחברון

חול המועד פסח הוא הזמן המושלם לטייל ברחבי הארץ ולתור מקומות יפים. קהילת היהודים הסובוטניקים של בית שמש, תושבי ויסוקי לשעבר, נהנתה מביקורם בחברון, שהפך לאחד מהחוויות המדהימות של חג הפסח. עבור כל הקבוצה היה זה הביקור הראשון בעיר, והמשתתפים שמחו לראות את המראות החשובים בה וללמוד את ההיסטוריה שלה יחד עם הרב שלמה זליג אברסין משבי ישראל.

'תוכנית הסיור הייתה עשירה מאוד', אומר הרב אברסין. 'ראשית, ביקרנו בתל רומידה ובמצע התצפית על הבניין היהודי, שם סיפרתי על קניית של מערת המכפלה על ידי אברהם. בחנו את חפירות חברון העתיקה ולמדנו על תולדות היישוב רומיידה. אחר כך ביקרנו בבית קברות עתיק, דיברנו על פרופסור טבגר, שטיפל בו, על בתו של צמח צדק שגרה בחברון. אחר כך ביקרנו בבית הדסה, עברנו ליד בית שניאורסון, בית רומנו, נכנסנו לרובע של אברהם אבינו ולבסוף ביקרנו במערת המכפלה עצמה. אחר כך נסענו חזרה, עצרנו בקרית ארבע. בסוף, עצרנו ליד עץ האלון הישן ליד אלון שבות, וסיפרתי לקבוצה על ההיסטוריה של ההתנחלות גוש עציון'

משתתפי הסיור שיתפו אותנו הרבה תמונות יפות ותגובות חיוביות. סיורים נוספים כאלה מתוכננים להמשך הקיץ זה, ביניהם מנהרות הכותל וסיור בהר מירון וקברו של רבי שמעון בר יוחאי.

Comments

comments